SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número20Movimentos silentes: a educação psicomotora no tratamento de problemas de aprendizagem em alunos surdosFormação continuada para docentes do ensino superior: o virtual como espaço educativo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

GARCIA, Emilio García  e  VEIGA, Elizabeth Carvalho da. O construtivismo e as funções mentais. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2007, vol.07, n.20, pp.91-102. ISSN 1981-416X.

The present work is about an analysis on the different constructivism conceptions with the hierarchic and parallel models of the mental working. Some are more associative, repetitive, accumulative and directed to maintain the system stability (associative learning); while others suppose reorganization, innovation, qualitative bounces (constructive learning). Regarding to dichotomic and opposing conceptions between associative and constructive learning styles, it seems more adequate the models and theories that point out the continuing and complementarity of several learning styles.

Palavras-chave : Constructivism; Learning; Mental Functions.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )