SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número23La formación de professores en EspañaConfigurações curriculares em cursos de licenciatura e formação identitária de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

IALAGO, Ana Maria  e  DURAN, Marilia Claret Geraes. Formação de professores de inglês no Brasil. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2008, vol.08, n.23, pp.55-70. ISSN 1981-416X.

Nowadays, the challenges related to teacher education are recurrent - and relevant - issues in academic discussions. This article presents some reflections upon this topic, focusing the discussion upon the educational process of English language teachers. Such reflections are based on data gathered for a study of the social representations that English teachers have about the language itself, their educational processes as well as their pedagogical practices.

Palavras-chave : Teacher Education; Licentiateship in English; Social Representations.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )