SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número25Cultura acadêmica e cultura escolar: relações entre matemáticos e professores de matemáticaCuiabá na década de 80: vestígios da matemática moderna nas quatro primeiras séries do 1º grau índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Diálogo Educacional

versión impresa ISSN 1518-3483versión On-line ISSN 1981-416X

Resumen

FISCHER, Maria Cecília Bueno. Formação de professores em tempos da matemática moderna: uma proposta de investigação histórica. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2008, vol.08, n.25, pp.663-674. ISSN 1981-416X.

The text aims to discuss an initial investigation about teacher education, related to the Modern Mathematics Movement, developed by three groups that were active in the field in Brazil during the 1960’s and 1970’s. The research focuses a comparative and historic study between the following groups: GEEM, NEDEM and GEEMPA. These study groups acted, respectively, in São Paulo, Paraná and Rio Grande do Sul.

Palabras clave : Modern Mathematics; Studies Group; Teacher Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )