SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número25A questão agrária e a formação do educador do campo no século XXI: as contribuições da Pedagogia da TerraBiblioteca universitária como mediadora na produção de conhecimento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

FERREIRA, Deller James  e  SANTOS, Gilberto Lacerda dos. Avaliação das interações na aprendizagem colaborativa criativa via Web. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2008, vol.08, n.25, pp.787-800. ISSN 1981-416X.

The interactivity in collaborative learning in Web is a vast object of study in recent research in education. Many authors have inspected transcriptions of online discussions with the aim to investigate the collaborative knowledge construction via Web. However, there are few researches that address the collaborative knowledge building in solving problem that evokes the innovation and that is directed to the search of a creative solution. In this work is proposed a method to the analysis of interactive processes in function of innovation, creativity, and knowledge production, contemplating the speech acts theory.

Palavras-chave : Creativity; Collaborative Learning; Speech Acts; Interactivity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )