SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número29Formação de professores no ensino religioso brasileiro na modalidade de educação a distânciaAtividade orientadora de ensino: unidade entre ensino e aprendizagem índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

LOPES, Maria Cristina Lima Paniago et al. Educação a distância no ensino superior: uma possibilidade concreta de inclusão social. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2010, vol.10, n.29, pp.191-204. ISSN 1981-416X.

At this article we discuss the social inclusion and the Distance Superior Education. To do that, we start with some Distance Education definitions; then, we show a brief description of the Distance Education, its legal bases in Brazil and its indicators of quality; at least, we present some models used at the Distance Superior Education, emphasizing how a private University Institution which offers Distance Graduation Courses contributes to the social inclusion.

Palavras-chave : Distance High Education; Social Inclusion; Indicators of Quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )