SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número33Quando for grande vou ser professor: a identidade docente representada por futuros professoresConstrução histórica de um sistema dual de ensino e indefinição de fronteiras das redes pública e privada no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

KALAMPALIKIS, Nikos. Un outil de diagnostic des représentations sociales: le focus group. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2011, vol.11, n.33, pp.435-467. ISSN 1981-416X.

Focus groups are spaces of communication that allow us to observe the interactions, the memories and representations in the process. They correspond largely to the methodological requirements of two research fields that have a strong affiliation epistemological: the memory and social representation. Our article is part of this problem and seeks to highlight the fruitfulness of this joint through a field study focused on the symbolic conflict in the Balkans, between Greece and the Republic of Macedonia, “Macedonian case”, putting the history, memory and requirements of this conventional defense in a process of national imaginary meanings.

Palavras-chave : Focus Groups; Social Representations; Social Memories.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Francês     · Francês ( pdf )