SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número54Impactos da formação pós-graduada dos professores em escolas portuguesasPolíticas de acesso à educação superior e ao trabalho: a formação em questão índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

SILVA, Maurício. Racial quotas in the Brazilian university and the ideology of meritocracy. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2017, vol.17, n.54, pp.1207-1221.  Epub 26-Fev-2020. ISSN 1981-416X.  https://doi.org/10.7213/1981-416x.17.054.ds07.

Affirmative action became, in the current Brazilian context, more than a government grant, under universalist public policies, but a activity unequivocally directed to remedy distortions historically constructed in relation to Afro-descendant Brazilian population, like compensatory measures. Some of these measures are called cotas raciais, discussed in this article from the relationship to the public university education and from the meritocractic ideology.

Palavras-chave : Affirmative action; Cotas raciais; Brazilian university; Meritocraticy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )