SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número54A formação docente e o ensino de História e Geografia no contexto dos anos iniciais do ensino fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Diálogo Educacional

versão impressa ISSN 1518-3483versão On-line ISSN 1981-416X

Resumo

D'AVILA, Cristina. Education as a process of initiation: a raciovitalist didactics in the context of postmodernity - interview with Michel Maffesoli. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2017, vol.17, n.54, pp.1401-1417.  Epub 26-Fev-2020. ISSN 1981-416X.  https://doi.org/10.7213/1981-416x.17.054.en01.

Interview conducted in April 2016, in the context of my post-doctoral program research entitled: “Reason and sensitivity in the university pedagogy" (2015-2016). It was developed at Paris Sorbonne Cité (Descartes) University, in the heart of the CEAQ (Center of Studies on the current and the Daily Life), and supported by a scholarship granted from the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq), under the supervision of professor Michel Maffesoli.

Palavras-chave : Sensible reason; Pedagogy of accompaniment; Didactic.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )