SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número03O padrão de beleza corporal sobre o corpo feminino mediante o IMCO desafio da informação longitudinal: um “passeio guiado” sobre modelação hierárquica, “tracking” e informação omissa com um conjunto de dados do estudo de Muzambinho índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Física e Esporte

versão On-line ISSN 1981-4690

Resumo

HENRIQUE, Rafael dos Santos; SIQUEIRA, Aline Kety Maria de; BELTRAO, Natália Barros  e  EPIFANIO, Amanda Polyane Porto. Precisão do conhecimento de resultados no processo adaptativo em crianças. Rev. Bras. Educ. Fís. Esporte [online]. 2010, vol.24, n.03, pp.405-412. ISSN 1981-4690.

This study aimed to analyze the effects of Knowledge of Results (KR) precision on acquisition of a motor ability. Forty eight children aged between eight and 10 years old (♂ = 9.33 ± 0.70 years old; ♀ = 9.16 ± 0.81 years old) practiced a manipulative task of reaching a target on a table, by the thrown of metallic discs. Three experimental groups were formed according to the KR precision level: less precise group (LPG), precise group (PG) and very precise group (VPG), and also the control group (CG), without KR. The performance measure was the absolute error. The results indicated statistic differences in favor of VPG when compared to the other groups, indicating that higher KR precision benefited the system´s stabilization and adaptability for task with accuracy goal, for children.

Palavras-chave : Learning; Knowledge of Results; Practice; Psychomotor Performance.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )