SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número04Rever, pensar e (Re)significar: a importância da reflexão sobre a prática na profissão docenteA Inclusão da perspectiva do paciente na consulta médica: um desafio na formação do médico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação Médica

versión On-line ISSN 1981-5271

Resumen

DAL-FARRA, Rossano André  y  GEREMIA, César. Educação em saúde e espiritualidade: proposições metodológicas. Rev. Bras. Educ. Med. [online]. 2010, vol.34, n.04, pp.587-597. ISSN 1981-5271.

The inherent complexity of contemporary human life highlights new challenges for health professionals in regard to interrelations between health and spirituality. Beyond the limits of the body’s physiology, health professionals need to view patients comprehensively. The current article thus aims to discuss the interconnections between health and spirituality and to contribute to reflections on possible approaches to include these issues in the undergraduate medical curriculum.

Palabras clave : Curriculum; Health Education; Medical Education; Spirituality.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )