SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número01O cinema e a educação bioética no curso de graduação em medicinaPesquisa em educação médica conduzida por estudantes: um ano de experiência do núcleo acadêmico de pesquisa em educação médica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão On-line ISSN 1981-5271

Resumo

ABENSUR, Silvia Itzcovici  e  TAMOSAUSKAS, Marcia Rodrigues Garcia. Tecnologia da informação e comunicação na formação docente em saúde: relato de experiência. Rev. Bras. Educ. Med. [online]. 2011, vol.35, n.01, pp.102-107. ISSN 1981-5271.

An information and communication technology activity was introduced in 2001 at the University of São Paulo, with the aim of developing various views and possibilities for training graduate students in teaching at the School of Medicine. The activity provided an opportunity for the graduate students to apply several key information technology resources and learn about the benefits of multidisciplinary approaches, in addition to testing their own creativity and planning skills for developing a virtual class. At the end, the graduate students evaluated the activity with comments and suggestions on its main characteristics and difficulties. The aim of the current article is to report on and assess the experience from 2006 to 2009, based on the evaluations by graduate students (167) and the resulting monographs (193).

Palavras-chave : Teaching; Learning; Creativeness; Information and Communication Technology; Health.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )