SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número01  suppl.02Inserção do aluno de odontologia no SUS: contribuições do pró-saúdeO aprender e o orientar na atenção primária: relato de experiência de um semestre de atividades no pet-saúde índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão On-line ISSN 1981-5271

Resumo

SOUZA, Maria Cristina Almeida de et al. Interdisciplinaridade no ensino superior: de imagem-objetivo à realidade!. Rev. Bras. Educ. Med. [online]. 2012, vol.36, n.01, suppl.02, pp.158-163. ISSN 1981-5271.

The authors report on their experience with the adoption of interdisciplinary activities in the teaching- -learning process at the Dentistry School of Severino Sombra University (USS), promoted through the Pró-Saúde project. The study describes the stages in developing the proposal, the methodology, difficulties and resistance, and the results and spinoffs. The authors conclude that interdisciplinary activities can be applied to a higher education project as long as the teaching project has guidelines, a faculty body committed to the methodological innovation, and institutional policymakers dedicated to implementing the changes.

Palavras-chave : Association Learning; Higher Education; Curriculum.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )