SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número01  suppl.02O aprender e o orientar na atenção primária: relato de experiência de um semestre de atividades no pet-saúdeExperiência de clínica ampliada em odontologia na Universidade Estadual de Maringá índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação Médica

versión On-line ISSN 1981-5271

Resumen

PIZZINATO, Adolfo et al. A integração ensino-serviço como estratégia na formação profissional para o SUS. Rev. Bras. Educ. Med. [online]. 2012, vol.36, n.01, suppl.02, pp.170-177. ISSN 1981-5271.

This is a case report on an experience with strategies and actions for the integration of learning and health services, with the aim of contributing to professional training in health, in keeping with the guidelines and principles of the Unified National Health System (SUS). The study addresses the discoveries, advances, potentialities, difficulties, and critical points, as well as successful experiences and sustainability in the context of Primary Healthcare with the Pró-Saúde and PET-Saúde programs.

Palabras clave : Primary Health Care; Teaching Care Integration; Education; Unified Health System.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )