SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número4Role-Play para o Desenvolvimento de Habilidades de Comunicação e RelacionaisExperiências na Extensão Universitária: Reabilitação de Amputados índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão impressa ISSN 0100-5502versão On-line ISSN 1981-5271

Resumo

SOUZA, Maria Cristina Almeida de et al. Report of Pedagogical Innovation in the Medical Ecology Approach. Rev. Bras. Educ. Med. [online]. 2015, vol.39, n.4, pp.597-601. ISSN 1981-5271.  https://doi.org/10.1590/1981-52712015v39n4e01812014.

This article reports the pedagogical innovation in the approach of the Medical Ecology topic of the undergraduate course in medicine at the Severino Sombra University (USS). This approach was implemented through the syllabus of the subject Curricular and Community Integration System I, describing the contributions toward medical training with a broadened view of health, conscious of the interface between health and the environment.

Palavras-chave : Medical Education; Environmental Education; Learning; Environment.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )