SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número32Algumas considerações sobre as normas do processo de licitação pública, contratos e convênios no estabelecimento de parcerias educacionais entre a administração pública e a esfera privadaAnálise de ferramentas de interação e comunicação em ambiente virtual de aprendizagem a partir de contribuições de Bakhtin índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação: Teoria e Prática

versão On-line ISSN 1981-8106

Resumo

SANTOS, Vivian Carla Calixto dos. O entrefigurar-se da palavra no tempo. Educ. Teoria Prática [online]. 2009, vol.19, n.32, pp.161-172. ISSN 1981-8106.

In this work a letter written more than a hundred years ago is focused and allows a study on aspects connected to language, in its articulation with time. For such purpose, the approach on the theme of authors as St Augustine, rescued by Paul Ricoeur, and Jorge Larrosa will be brought and let us think about language in its narrative dimension, that suggests, more than reveals, and enlarges senses not anchored in apparent borders. In this way, an approach with the story “The third margin of the river” is also proposed.

Palavras-chave : Language; Time; Narrative; Letters.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )