SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue33Avaliação e projeto pedagógico: uma relação amorosa na prática da educação de jovens e adultosPrograma de Educação de Jovens e Adultos como processo formativo: relato de experiência acerca da extensão universitária na atuação do PEJA/ Araraquara author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educação: Teoria e Prática

On-line version ISSN 1981-8106

Abstract

CAMARGO, Maria Rosa Rodrigues M. de  and  BRITO, Arlete de Jesus. Práticas, desafios e produção de (novos) conhecimentos. O PEJA como espaço de formação. Educ. Teoria Prática [online]. 2009, vol.19, n.33, pp.131-143. ISSN 1981-8106.

In this study we relate some papers elaborated, between the years 2003 and 2008, in the scope of the Project of Young and Adults Education from UNESP Rio Claro, SP, Brazil, that intend to expose (new) knowledge that have been produced by the participants of the project. Following, we realize some reflections on the theoretical conceptions that are the basement for them. Reflections are made in the scope of the effective education practices.

Keywords : Young and Adults Education; Educational Practices; Knowledge Production.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )