SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número35O Uso da DEA como ferramenta alternativa da gestão escolar na avaliação institucionalO impacto do PISA na Produção Acadêmica Brasileira: contribuições para a discussão do currículo escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação: Teoria e Prática

versão On-line ISSN 1981-8106

Resumo

SOUSAI, Sandra Zákia Lian  e  ARCAS, Paulo Henrique. Implicações da avaliação em larga escala no currículo: revelações de escolas estaduais de São Paulo. Educ. Teoria Prática [online]. 2010, vol.20, n.35, pp.181-199. ISSN 1981-8106.

The purpose of this paper is to examine the implications of large-scale assessment for the school curriculum, especially in the evaluation of learning. The aim is also to explore its potential for controlling and shaping school work. The study will be based on educational policy initiatives carried out in the state of São Paulo, discussing possible repercussions. Data from researches conducted in state schools will be presented, particularly those focusing on evaluating learning, such as Arcas’s (2009) and Freire’s (2008).

Palavras-chave : Large-Scale Assessment; Learning Evaluation; School Curriculum; Educational Policies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )