SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número37Proposta curricular de Santa Catarina: abordagem histórico-política sobre sua constituiçãoGráfico tátil: a possível forma de informação e inclusão do deficiente visual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação: Teoria e Prática

versión On-line ISSN 1981-8106

Resumen

TEROSSI, Marcos Jose  y  SANTAN, Luiz Carlos. Pedagogia de projetos: uma alternativa viável para a educação ambiental?. Educ. Teoria Prática [online]. 2011, vol.21, n.37, pp.135-154. ISSN 1981-8106.

In this paper we report a reflection on projects, their origins, their use in education, and, especially, in Environmental Education. We will discuss the so-called “projects method” and “projects pedagogy”, comparing them and outlining a perspective that we believe to be more appropriate to Environmental Education. The possibilities and restrictions of projects are also an object for our reflection adopting a critical, transformative, and emancipative perspective of Environmental Education.

Palabras clave : Environmental Education; Projects Method; Projects Pedagogy.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )