SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número46Descrevendo a Corporeidade: implicações educativas a partir da ginga do brasileiro no futebol e na dançaEnsino de Geografia como um campo de pesquisa no Brasil: uma história da disciplina acadêmica no contexto das narrativas de Lívia de Oliveira índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação: Teoria e Prática

versión On-line ISSN 1981-8106

Resumen

LIMONTA, Sandra Valéria. Escola de tempo integral: desafios políticos, curriculares e pedagógicos. Educ. Teoria Prática [online]. 2014, vol.24, n.46, pp.120-136. ISSN 1981-8106.

Abstract This article discusses the design of a full-time school that is under construction in our country, articulating policy, history and a theoretical reflection on the curriculum organization and pedagogical work in full-time schools. From literature review and as a research procedure for an investigation of curriculum and teaching in public full-time school, we theoretically problematize two concepts that can contribute to the debate: integrated curriculum and pedagogical mediation.

Palabras clave : Full-Time Schools; Curriculum; Pedagogical Mediation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués