SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número59BICHAS PRETAS E NEGÕES: SEUS FAZERES CURRICULARES EM ESCOLAS DAS PERIFERIASINTERCULTURALIDADE NA EDUCAÇÃO INFANTIL: A MATRIZ CURRICULAR DAS RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

ROCHA, Ana Angelita da. BODY-TERRITORY AS CURRICULAR RESISTANCE ARGUMENT. Revista Teias [online]. 2019, vol.20, n.59, pp.56-71.  Epub 21-Jan-2020. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2019.46858.

This text has as its main purpose to narrate my teaching memories, as the focus on the body-territory conception as a curricular device that is based on a political and aesthetic interpretation. Hence, I look for some dialogues with feminist geographies (MASSEY, 2004, 2008; ZARAGOCÍN, 2018) toward curricular reflection. Such dialogues focus on enhancing the body-territory (HERNÁNDEZ, 2016) conception as a tool for curricular theorizing (MILLER, 2014). The focus of this text on the body-territory relationship, especially on the geopolitics of the uterus, is in the conception of a resistance curriculum.

Palavras-chave : body-territory; curriculum.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )