SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número59INTERCULTURALIDADE NA EDUCAÇÃO INFANTIL: A MATRIZ CURRICULAR DAS RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS.ALTERIDADE NOS CURRÍCULOS DE MATEMÁTICA: A INVERSÃO DO VETOR E A AÇÃO DOS ATORES NA ESCOLA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

CARVALHO, Maria Inez da Silva de Souza  e  SANTOS JUNIOR, Julio Bispo dos. JUST LIKE LIVING, RESISTING IS NOT PRECISE? POST-UTOPIA AND CURRICULUM IN DARK TIMES. Revista Teias [online]. 2019, vol.20, n.59, pp.90-105.  Epub 21-Jan-2020. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2019.45315.

This article presents the first movement and announces the next steps of a Research that aims discuss possibilities of another attributions of sense to the interface curriculum/utopia. Making tension over sense productions, along of geo-history, to the term utopia, chasing leak points, decentering and deconstruction through the bibliographic research that is funding to the study of the interface in focus. To this, the text brings questions referring to Fernando Pessoa, about the “precision” of resist to conservativism of present time. Toward the evident paradoxes, are proposed an updated resistance that maximize another fixation of sense, at least in curriculums with not-illuminist pretensions to post-utopia.

Palavras-chave : Utopia; Curriculum; Resist.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )