SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número59O CONTO, DA TRADIÇÃO À CONTEMPORANEIDADE: UM EXEMPLO EM LUIZ VILELAEDUCAÇÃO INTEGRAL NO SISTEMA SOCIOEDUCATIVO: O CURRÍCULO COMO REDES DE SIGNIFICAÇÕES DISCURSIVAS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

MARQUES, Juliene da Silva  e  LIMA, Samantha Dias de. IMAGINÁRIO INFANTIL E PÓS-VERDADE: ENTRELAÇOS MIDIÁTICOS EM PERSPECTIVA DISCURSIVA E POLÍTICA. Revista Teias [online]. 2019, vol.20, n.59, pp.320-333.  Epub 22-Jan-2020. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2019.42310.

The article has as a corpus of analysis publications about the truth and the post-truth that circulated in the digital media context. The research analyzes the entanglement of the childhood imaginary with the context of contemporary post-truth. The original production, a school ticket, which was derived in others, created by a student of five years. The materialities will be analyzed in a discursive perspective of French line based on a questioning of the interpretation. The results point out that the child's imagination approaches the concept of post-truth, marking a possible connection in a discursive line between childhood and the adult and political context of the current scenario.

Palavras-chave : Imaginary Child; Post truth; Speech analysis..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )