SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número61APRENDENDO COM A AMAZÔNIAA EDUCAÇÃO DO CAMPO COMO POLÍTICA CURRICULAR NAS "AMAZÔNIAS”: territórios, insurgências e re(existências) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

CAMARGO, Leila Maria  e  CASALI, Alípio. FRONTIERS OF THE REPUBLIC IN RORAIMA: curricular conflicts and challenges. Revista Teias [online]. 2020, vol.21, n.61, pp.168-182.  Epub 08-Jun-2020. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2020.49606.

The article deals with the frontiers of the Republic in the extreme North of the Amazon: economic, political and cultural crossings, national and international, in the state of Roraima, and their impact as curricular challenges on the school. Using Michael Apple's relational methodology, it circumscribes an introduction to critical curriculum analysis of schools and the curriculum in this region of multiple frontiers.

Palavras-chave : frontiers; Roraima; curriculum.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )