SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número68ENSINO REMOTO NA PANDEMIA DE COVID-19: alfabetização em risco na Rede Municipal de Ensino de Porto AlegreFORMAÇÃO ACADÊMICA NA EDUCAÇÃO SUPERIOR: análise da Produção de Conhecimento nos Periódicos Qualis A1 e A2 (2010-2018) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

SCHWARTZ, Cleonara Maria  e  BATISTA, Patrícia Veronesi. THE SCIENTIFIC EXERCISE FRONT THE PERSPECTIVE OF NON-NEUTRALITY. Revista Teias [online]. 2022, vol.23, n.68, pp.265-272.  Epub 13-Fev-2023. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2022.56011.

This essay proposes to reflect on issues related to the neutrality and non-neutrality of scientific research. It shares the conception of the non-neutrality of science, seeking to make explicit arguments that justify such understanding, implications to be avoided, as well as possibilities for doing scientific work. The study comprises a bibliographic and analytical research, based on theoretical contributions by Stengers (2002), Maturana (2001) and Dalmaso (2014). The researcher defends the need for a new posture, aware of the possibilities and responsibilities from the perspective of non-neutrality, which can give greater credibility to scientific practice.

Palavras-chave : science neutral; non-neutral science; researcher's posture.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )