SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número45Representações de infância e juventude: fios entretecidos em narrativas de professorasRoberto Grosseteste: física e matemática. Comentário de Roberto Grosseteste à física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação e Filosofia

versión impresa ISSN 0102-6801versión On-line ISSN 1982-596X

Resumen

FRANCA, Acácia Silveira  y  ARAUJO, Elizabeth Adorno de. Ressignificar a docência diante das tecnologias de informação e comunicação. Educação e Filosofia [online]. 2009, vol.23, n.45, pp.185-200. ISSN 1982-596X.

This article presents the results of a research about teaching in face of the use of information and communication technologies. The methodology used had a qualitative approach, articulating a bibliographic study about the theme and the realization of semi structured interviews, with the aim of discussing the need of a space in teaching education courses for reflection and orientation of future teachers, focused on the insertion of information and communication technologies in Education, within a perspective of giving new values and new meanings for the teaching activity.

Palabras clave : Teaching; Teacher Education; Globalization; Innovation; Technology.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )