SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número45Representações de infância e juventude: fios entretecidos em narrativas de professorasRoberto Grosseteste: física e matemática. Comentário de Roberto Grosseteste à física índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Filosofia

versão impressa ISSN 0102-6801versão On-line ISSN 1982-596X

Resumo

FRANCA, Acácia Silveira  e  ARAUJO, Elizabeth Adorno de. Ressignificar a docência diante das tecnologias de informação e comunicação. Educação e Filosofia [online]. 2009, vol.23, n.45, pp.185-200. ISSN 1982-596X.

This article presents the results of a research about teaching in face of the use of information and communication technologies. The methodology used had a qualitative approach, articulating a bibliographic study about the theme and the realization of semi structured interviews, with the aim of discussing the need of a space in teaching education courses for reflection and orientation of future teachers, focused on the insertion of information and communication technologies in Education, within a perspective of giving new values and new meanings for the teaching activity.

Palavras-chave : Teaching; Teacher Education; Globalization; Innovation; Technology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )