SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número51A mudança de paradigmas da ciência e a relação com a educação escolarPerspectiva epistemológica da realidade: “independência - coexistência” nas formas de conhecimento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação e Filosofia

versión impresa ISSN 0102-6801versión On-line ISSN 1982-596X

Resumen

BRITTO, Fabiano de Lemos. Uma pedagogia da solidão em Nietzsche. Educação e Filosofia [online]. 2012, vol.26, n.51, pp.251-262. ISSN 1982-596X.

The paper intends to investigate in which way the relation between cosmopolitism, as it was set up as ethical task by Kant and Aufklärung, heirs and the idea of culture and education (Bildung) was modified in Nietzsche’s texts, according to a model that put at question the need to community to a new form of Pedagogy.

Palabras clave : Nietzsche; Aufklärung; Culture; Pedagogy.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )