SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número55Uma passagem enigmática dos tópicos de AristótelesA produção do conhecimento na sociedade da informação: reflexões filosóficas sobre a pesquisa em educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Filosofia

versão impressa ISSN 0102-6801versão On-line ISSN 1982-596X

Resumo

LOURENCO, Abílio Afonso  e  NOGUEIRA, Carla Maria Leite. Percepções sobre as abordagens à aprendizagem: estudo de variáveis psicológicas. Educação e Filosofia [online]. 2014, vol.28, n.55, pp.323-372. ISSN 1982-596X.

This research, conducted in a basic school in northern Portugal, aims to analyze the perceptions that students have about some variables regarding how to develop their learning, namely: self-regulation for learning; study the processes used, the control volitional; planning time management, and procrastination. Another purpose of this study is to determine whether there is a significant relationship between these variables and the perception of self-efficacy revealed by the students, as well as the levels shown at the end of the 1st period, in the discipline of Portuguese, English, Mathematics and Natural Sciences. We present also some implications for educational practice.

Palavras-chave : Approaches to Learning; Perceptions of Self-Efficacy; Basic Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )