SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número60Ensaio em defesa da leveza, do sensível e da sensibilidade na pesquisa em educaçãoO feto e a procura do Si. Um diálogo crítico com Merleau-Ponty índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Filosofia

versão impressa ISSN 0102-6801versão On-line ISSN 1982-596x

Resumo

OLIVEIRA, Liliana Souza de. Teaching Philosophy as a technology of government. Educação e Filosofia [online]. 2016, vol.30, n.60, pp.799-819. ISSN 1982-596x.  https://doi.org/10.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v30n60a2016-p799a819.

This paper is part of discussions about the teaching of Philosophy. It is intended, from a Foucaultian inspiration, to analyze the conditions of emergence of the discourse on the importance of Philosophy in the entrance examinations for the Federal University of Santa Maria (UFSM) and the implications of teaching Philosophy as a technology of government.

Palavras-chave : Teaching of Philosophy; Technology; Government; University entrance Examinations.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )