SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número66Eric Weil e o papel da educação humanística no contexto da cultura técnico-científicaA filosofia mestiça de Michel Serres: relações entre corpo, conhecimento e educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Filosofia

versão impressa ISSN 0102-6801versão On-line ISSN 1982-596X

Resumo

SILVEIRA, Paloma Dias  e  AXT, Margarete. The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education. Educação e Filosofia [online]. 2018, vol.32, n.66, pp.1027-1050.  Epub 22-Set-2020. ISSN 1982-596X.  https://doi.org/10.14393/revedfil.issn.0102-6801.v32n66a2018-04.

Based on the aesthetic theory of Mikhail Bakhtin, the present article discusses the written production from teachers of early childhood education, in the context of an on going formation project. Our goal is to discuss how the aesthetic assists in thinking about writing on the path of a teacher formation, according with authorship and the relation with otherness.

Palavras-chave : Teacher education; Authorship; Aesthetic.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )