SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número71Indecisão plena de promessas: imagens da vida e da infância na filosofia de Henri BergsonAgostinho da Silva, de engajado filólogo a humanista militante e crítico: itinerário seareiro em tempos de formação do Salazarismo (1928-1933) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação e Filosofia

versão impressa ISSN 0102-6801versão On-line ISSN 1982-596X

Resumo

PINHO, Romana Valente. The third-instructed: Ontophenomenology and education in Michel Serres. Educação e Filosofia [online]. 2020, vol.34, n.71, pp.581-606.  Epub 06-Fev-2022. ISSN 1982-596X.  https://doi.org/10.14393/revedfil.v34n71a2020-57675.

The third-instructed: Ontophenomenology and education in Michel Serres is a study which focus on understanding the relevance of ontophenomenal, epistemological and educational Serres’s thought for the implementation of these philosophical categories: natural contract (as opposition to Rousseau’s social contract and as a defender of the return to whole Earth and Love) and third-instruction. Therefore, the materiality of education comparing to ontophenomenology and epistemology will become greater and principal.

Palavras-chave : Ontophenomenology; Epistemology; Education; Michel Serres.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )