SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número3Inclusão escolar e formação inicial de professores: a percepção de alunos egressos de um curso de PedagogiaPercursos formativos de apropriação e uso pedagógico das tecnologias digitais de rede potencializados em arquiteturas pedagógicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Eletrônica de Educação

versão On-line ISSN 1982-7199

Resumo

BURGARELLI, Cristóvão Giovani  e  CARMO, Danielsie Silva do. Formation and the desire to be a teacher. Rev. Elet. Educ. [online]. 2017, vol.11, n.3, pp.890-899. ISSN 1982-7199.  https://doi.org/10.14244/198271991872.

How does one become a teacher? This question seems obvious a priori; it can come about with specific training at a college, leading to obtaining the required regulatory status by means of a title conferred in the form of a degree. In this article we have chosen to put aside such obviousness in an effort to understand the issue through a review of the literature involving the concepts of the unconscious, subject, desire, transfer and ethics. Therefore, a guided cross section of the works of Freud and Lacan was chosen as a basic reference.

Palavras-chave : Formation; Subject; The unconscious; Desire..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )