SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1The Development of Civic Education in the United States, 1880-1930: Continuity and/or Change (Bilingual edition: English/Portuguese)O ensino de Matemática nos Estados Unidos das primeiras décadas do Século XX: investigação sobre uma alteração de padrão disciplinar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de História da Educação

versão impressa ISSN 1982-7806versão On-line ISSN 1982-7806

Resumo

MONAGHAN, E. Jennifer  e  SAUL, E. Wendy. The Reader, the Scribe, the Thinker: A Critical Look at the History of American Reading and Writing Instruction. Cad. Hist. Educ. [online]. 2016, vol.15, n.1, pp.108-141. ISSN 1982-7806.  https://doi.org/10.14393/che-v15n1-2016-4.

Historical examples are used to explore the disparity in attention given to reading and writing. Definitions of reading and writing, the relationship of theory and practice, the marketing of curricular materials, and the impact of social and political forces are all seen as factors in understanding change in these fields.

Palavras-chave : Reading; Writing; United States; Literacy; Textbook.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )