SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1Challenging the Gaze: The Subject of Attention and a 1915 Montessori Demonstration Classroom (Bilingual edition: English/Portuguese)Diseases and control of bodily desires of boys kept in educational institutions of Maranhão, Brazil in the eighteen hundreds (nineteenth century) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Cadernos de História da Educação

Print version ISSN 1982-7806On-line version ISSN 1982-7806

Abstract

WARDE, Mirian Jorge. O International Institute do Teachers College, Columbia University, como epicentro da internacionalização do campo educacional. Cad. Hist. Educ. [online]. 2016, vol.15, n.1, pp.190-221. ISSN 1982-7806.  https://doi.org/10.14393/che-v15n1-2016-7.

Este artigo aborda o Teachers College da Columbia University quando se transformava no epicentro da internacionalização do campo educacional ao mesmo tempo que contribuía decisivamente para a sua constituição. Em 1923, o Teachers College criou o International Institute que passou a acolher número de crescente de estudantes e líderes estrangeiros seja como estudantes seja como autores de ensaios e pesquisas publicados no periódico Educational Yearbook aqui focalizado.

Keywords : Teachers College; Universidade de Columbia; Internacionalização; Campo Educacional.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )