SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1História da educação de adolescentes e adultos: campanhas de alfabetização, escolas noturnas e representações do analfabeto e de analfabetismo em Uberlândia-MG (1947-1963)A educação política, ética e histórica: possibilidades de compreensão da formação de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de História da Educação

versão impressa ISSN 1982-7806versão On-line ISSN 1982-7806

Resumo

POUBEL, Clarissa Menezes de Souza; PINHO, Leandro Garcia  e  CARMO, Gerson Tavares do. An area of tensions: the history of EJA to PROEJA. Cad. Hist. Educ. [online]. 2017, vol.16, n.1, pp.125-140. ISSN 1982-7806.  https://doi.org/10.14393/che-v16n1-2017-9.

This text aims to present reflections on the trajectory of educational policies for youth and adults throughout the history of education in Brazil until his encounter with professional education, through the National Program for the Integration of Vocational Education in Basic Education in the form Education for Youth and Adults - PROEJA. So, is narrated by a critical number of important events and the effectiveness of the Youth and Adult Education as a mode of instruction, which occurred from the Law of Guidelines and Bases of National Education Law No. 9394/96 time perspective as well as the integration this mode of education to professional education, through Decree No. 5.478/2005, replaced after one year by Decree 5.840/2006, which established PROEJA.

Palavras-chave : Educational Policy; Youth and Adults; PROEJA.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )