SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue2Gaia and UFERSA: a interinstitutional collaboration for approach of technical object as complex engagement in the treatment of cognitive disordersCommunication and Information Technology (CIT), collaborative authorship and knowledge production in tertiary education author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Reflexão e Ação

On-line version ISSN 1982-9949

Abstract

CAMAS, Nuria Pons Vilardell; MANDAJI, Mônica; RIBEIRO, Renata Aquino  and  MENGALLI, Neli Maria. Professor e cultura digital: reflexão teórica acerca dos novos desafios na ação formadora para nosso século. Rev. Reflex [online]. 2013, vol.21, n.2, pp.180-199. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3834.

Este artigo tem origem nas discussões realizadas pelos membros do Núcleo de Estudos Interinstitucional da Cultura Digital e Educação (NEICDE - UFPR/ UNICE - Universidade Ceará/ PUC-SP). Tem como finalidade compreender, analisar e trazer a abordagem teórica e as reflexões necessárias acerca da complexidade e desafios da formação para o uso das tecnologias digitais de informação e comunicação no nosso século; na quebra dos paradigmas da fragmentação que o uso dessas tecnologias digitais exige numa nova concepção de educação.

Keywords : Cultura Digital; Educação; Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação; Formação de Professores.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )