SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Gaia e UFERSA: uma parceria interinstitucional para abordagem do objeto técnico como acoplamento complexo no tratamento de transtornos cognitivosTecnologias de Informação e comunicação (TIC), autoria colaborativa e produção de conhecimento no ensino superior índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

CAMAS, Nuria Pons Vilardell; MANDAJI, Mônica; RIBEIRO, Renata Aquino  e  MENGALLI, Neli Maria. The teacher and the digital culture: a theoretical reflection about the new challenges in education practice for our century. Rev. Reflex [online]. 2013, vol.21, n.2, pp.180-199. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v21i2.3834.

This article has its origin in the discussions promoted by the members of the Interinstitutional Study Group of Digital Culture and Education (Federal University of Paraná, University of Ceará and Catholic University of São Paulo) (Núcleo de Estudos Interinstitucional da Cultura Digital e Educação (NEICDE -UFPR/UNICE -Universidade Ceará e a PUC-SP).Thegoal of this work is to understand, analyze and examine the theoretical basis and the reflections necessary regarding the complexity and the challenges of education for the use of technologies in our century; in the rupture of the fragmentation paradigms that the use of information and communication technologies demand of education.

Palavras-chave : Digital Culture; Education; Information and Communication Digital Technologies; Teacher Training.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )