SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Construindo competências em geografia e história utilizando músicas na sala de aulaAs tecnologias da informação e da comunicação como mediadoras no processo de formação docente: um recorte nos grupos de trabalho da ANPED - 2009 a 2012 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

TADEU, Eugênio  e  ELLEN, Lorrayne. Formative actions in the Extension Project Serelepe. Rev. Reflex [online]. 2014, vol.22, n.1, pp.189-202. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v22i1.0189.

This text is a reflexive description of the acts and concepts that take part of the extension project "Serelepe: a bit of child's music". The project is guided by the practice of eight years of experience at Radio UFMG Educativa FM 104,5, and also by the Acting major course at EBA/UFMG (Escola de Belas Artes da Universidade federal de Minas Gerais). Amongst all the themes which consist the Serelepe practice, it will be altogether approached the following items: Serelepe, its conceptions and also its dos and don'ts - the radio program, spectacle, workshop and subject - , and the extension fellowship. Moreover, it will be briefly highlighted a reflection on the concept of "formative action" which is present on this practice.

Palavras-chave : Radio and Childhood; Cultural Production to Children; Artistic-formative Actions.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )