SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3Entre palavras e vida: uma leitura sobre documentação pedagógica e narrativa no contexto da educação infantil inclusivaEducação profissional, trabalho e produção de saberes índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

PLANELLA, Jordi. Socio-pedagogical disputes on ability to be subject. Between the dependency and autonomy. Rev. Reflex [online]. 2015, vol.23, n.3, pp.299-314. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v23i3.6431.

The article proposes a critical analysis of two categories that operate of notable form in the theories and praxis linked to the Social Pedagogy. It treats to study until which point the subjectivity is called blindly to the idea of autonomy or if by the contrary this can sustentarse in a positive interpretation of the idea of dependency. For this the article does a terminological and pedagogical analysis of his uses and abuses.

Palavras-chave : Early Childhood Education; School Inclusion; Pedagogical Documentation. Narrative Dependency; Autonomy; Subjectivity; Social Pedagogy; Self-Determination.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )