SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue1Which chemistry teach? Reflections about the chemical education and formation of readers in classes of chemistry in secondary educationCoercion practices in education: what the teachers say and do author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Reflexão e Ação

On-line version ISSN 1982-9949

Abstract

BICCA, Angela Dillmann Nunes; CUNHA, Ana Paula de Araujo  and  BIERHALS, Raquel Neutzling. Marcas de oralidade no Caderno Kzuka - um olhar sob a perspectiva dos estudos culturais. Rev. Reflex [online]. 2016, vol.24, n.1, pp.382-401. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v24i1.6583.

Neste estudo, buscamos compreender como as marcas de oralidade presentes no jornalismo estão implicadas na constituição de identidades culturais juvenis. Sob a perspectiva dos Estudos Culturais, discutimos, a partir da abordagem discursiva da Representação Cultural, os modos como o Caderno Kzuka - periódico semanal do jornal gaúcho Zero Hora - promove uma forma de Pedagogia Cultural, ao incorporar expressões e elementos tipicamente juvenis ao texto escrito no semanário.

Keywords : Jornalismo; Oralidade; Pedagogias Culturais; Identidades.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )