SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Identidade do professor: uma reconceitualização com base no referencial do empoderamento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

PLANELLA RIBERA, Jordi. Teaching of the sensitive. Embodiments subjectivities at school. Rev. Reflex [online]. 2017, vol.25, n.3, pp.418-437. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v25i3.8401.

This paper offers the reader move so we have agreed to call as sensitive pedagogy. Sensitive pedagogy is positioned against the body negative views on educational devices. Beyond the concept of education as transmission of knowledge through intellectual processes, we propose an exploration through the bodily senses and their pedagogical possibilities.

Palavras-chave : Senses Pedagogy; Body; Flesh; Subjectivity; Anesthetizing Pedagogy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )