SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2A PRODUÇÃO DE IDENTIDADES SUL-MATO-GROSSENSES NAS PÁGINAS DAS CARTILHASA ARTE COMO ARTE DE EXISTÊNCIA: EXPERIÊNCIAS DE SOCIALIZAÇÃO DE JOVENS DE ORIGEM POPULAR EM SALVADOR, BAHIA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

KATZ, Elvis Patrik  e  MUTZ2, Andresa Silva da Costa. THE CONSTRUCTION OF A DESIRABLE TEACHING IDENTITY IN THE SPEECH OF THE MOVEMENT ESCOLA SEM PARTIDO (NO-PARTY SCHOOL). Rev. Reflex [online]. 2018, vol.26, n.2, pp.118-129.  Epub 16-Set-2019. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v26i2.11756.

The social movementEscola SemPartido (No-Party School) The No-Party School has been making itself known in recent years by the systematic attack on education professionals. The present text aims to present, from the theories of Michel Foucault's thought and the contributions of the Cultural Studies, that the utterances uttered by the movement in its most diverse materials constitute a will of government over the educational identities. The ESP movement seeks to represent teachers deemed desirable, as well as erect well-demarcated boundaries to supervise and condemn the so-called “doctrinaire” teachers.

Palavras-chave : Escola SemPartido (Non-Party School); Teaching Identity; Cultural Studies; Speech.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )