SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2OS TRÊS MOMENTOS PEDAGÓGICOS COMO ESTRUTURANTES DE CURRÍCULOS: O ESTUDO DA REALIDADE E OS TEMAS GERADORES NA EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

CRUZ, Fernando Vieira da  e  CRUZ, Dayana Aparecida Marques de Oliveira. REFLECTIONS OF PRACTICE EDUCATIONAL TO THE MUSICAL CREATION. Rev. Reflex [online]. 2018, vol.26, n.2, pp.267-282.  Epub 16-Set-2019. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v26i2.4852.

The methodologies in music education broadcasts from the twentieth century are widely discussed taking into account the instrument practice, active listening and creativity. In this context it is necessary the development of activities that consider these practices as essential elements in the music lived in the classroom. In this work the focus is the development of musical creation pedagogical activities, the activities that are carried out in “Projeto Guri” in Brazil from the year 2011. Such activities can be considered as indicative.

Palavras-chave : Music Education; Pedagogical Practice; Musical creation; Projeto Guri.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )