SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Paulo Freire e educação popular: práxis descolonizadoras em tempos neoconservadoresResistência propositiva popular: em tempos de marco de referência e disputas por outra educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

BATISTA, Ândrea Francine  e  FAGUNDES, Maurício César Vitória. Popular education and emancipation processes. Rev. Reflex [online]. 2022, vol.30, n.1, pp.23-37.  Epub 11-Ago-2023. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v30i1.16032.

This article aims to analyze aspects that can contribute to an inventory of Popular Education experiences based on Paulo Freire’s premises and thinking, going through the re-democratization process to the present. Far from being a profound systematization of this entire trajectory, these lines seek, based on a qualitative and bibliographical investigation, to recover its foundations, its main experiences and its articulation with the popular struggles of nowadays.

Palavras-chave : Popular Education; Democratic fights; Emancipation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )