SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2Educação integral, jornada ampliada e o pensamento complexo: ensaios sobre os territórios educativosPromoção de estratégias de aprendizagem no ensino superior: desafios para aprender índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

BEZERRA, Daniella de Souza  e  FREITAS, Thaisa Lemos de. Under integral education prisms and complexity: possibilities for high school. Rev. Reflex [online]. 2022, vol.30, n.2, pp.69-83.  Epub 11-Jul-2023. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v30i2.16541.

The text presents approximations between full-time high school, integral education, and the complexity epistemology. The meaning of time and the training aimed to Brazilian youth are discussed. Then, we discuss the meanings of popular education in an integral perspective. At the end, it delves into the forms of organization of pedagogical and curricular work in the complex perspective, as ways of overcoming a resigned formation in the face of reality.

Palavras-chave : High School; Full-time; Integral Education; Complexity.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )