SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2Alfabetização Científica: possibilidades didático-pedagógicas da revista Ciência Hoje das Crianças OnlineFeira de Ciências: aproximando estudantes da educação básica da pesquisa de iniciação científica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensino em Re-Vista

versão On-line ISSN 1983-1730

Resumo

RAMOS, Mônica Cunha; SALES, Nilva Lúcia Lombardi  e  MARTINS, Silvia. Light and Life: dialoguing with Science teachers. Ensino em Re-Vista [online]. 2019, vol.26, n.2, pp.481-503.  Epub 31-Ago-2023. ISSN 1983-1730.  https://doi.org/10.14393/er-v26n2a2019-9.

Teacher training programs in science museums may allow the museum to be closer to the school and teachers. Therefore, Dica Museum offered the course "Light and Life", looking to promote reflections about the teachers practices and create a dialogical environment. Thus, this paper looked to understand the relationships of these teachers with the subject and with the dialogical proposal of the course. We found difficulties for the establishment of the dialogue, showing the expectation of a transmissive approach to the content. Despite the difficulties, we noticed the enthusiasm of the teachers in relation to the course.

Palavras-chave : Light; Dialogue; Teacher training.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )