SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número especialContribuição da Ciência da Terra para a formação científica na Educação Básica: produção de materiais didáticos e práticas de Ciências Naturais(Re)descobrindo Saussure no Ensino de Língua Portuguesa: práticas de letramentos à luz dos signos saussurianos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensino em Re-Vista

versão On-line ISSN 1983-1730

Resumo

CAMPOS, José Galúcio  e  SENA, Daniel Richardson de Carvalho. Theoretical aspects of science inquiry-teaching. Ensino em Re-Vista [online]. 2020, vol.27, n.spe, pp.1467-1491.  Epub 29-Jun-2023. ISSN 1983-1730.  https://doi.org/10.14393/er-v27nea2020-13.

This text presents theoretical results on inquiry-teaching. Considering the diversity of meaning attribution to this didactic approach, we present two possible delimitations: firstly about the type of investigation that should be practiced, secondly about the type of problem that should be investigated; both the first and second are presented in the context of the elementary school. In addition, we propose three epistemological bases that inquiry-teaching should underlie.

Palavras-chave : Science teaching; Inquiry-teaching; Epistemology.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )