SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número1EXPLICANDO UMA EXPLICAÇÃO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

VILIANI, Alberto. O PROFESSOR DE CIÊNCIAS É COMO UM ANALISTA?. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 1999, vol.1, n.1, pp.05-28. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21171999010103.

The analogy between the dynamic structure of a person's transformation within a psychoanalytic process and a person's transformation within a science learning process is discussed in this paper. The possible analogy between psycho-analysis and science education is explored further by focusing on some interesting aspects of the analysfs training process which can give insight into and suggestions about teacher education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )