SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número1MODELO DE ENSINO PARA MUDANÇAS COGNITIVAS: FUNDAMENTAÇÃO E DIRETRIZES DE PESQUISACOMO EVOLUEM OS MODELOS MENTAIS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

SILVEIRA, Fernando Lang da  e  MOREIRA, Marco António. ESTUDO DA VALIDADE DE UM QUESTIONÁRIO DE AVALIAÇÃO DO DESEMPENHO DO PROFESSOR DE FÍSICA GERAL PELO ALUNO. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 1999, vol.1, n.1, pp.69-84. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21171999010106.

A questionnaire constructed with Likert type items and specifically designed to evaluate teacher's performance by the student in introductory college physics is presented. The internai structure study and the validity evidences reported in the paper are based on answers provided by 828 students, from 40 different sections, regarding 23 college physics of the Institute of Physics of thè Federal University of Rio Grande do Sul. Short versions of questionnaire are aiso presented.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )