SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2REPOUSO E MOVIMENTO: QUE TIPO DE ATRITO? O QUE RELATAM OS LIVROS DA 8a SÉRIE DO ENSINO FUNDAMENTAL E DO ENSINO MÉDIO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

SANTOS, Wildson Luiz Pereira dos  e  MORTIMER, Eduardo Fleury. Uma análise de pressupostos teóricos da abordagem C-T-S (Ciência - Tecnologia - Sociedade) no contexto da educação brasileira. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2000, vol.2, n.2, pp.133-162. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172000020202.

Since the 60s, science curricula with emphasis in STS - Science, Technology and Society - have been developed all around the world. These curricula aim, mainly, at preparing students to the exercise of the citizenship and are characterized by approaching science content in the social context. In this article we discuss critically the presupposition of such curricula as to provide support for the elaboration of new curricular models in the area of Natural Science and its Technologies which can contribute to the aim of Primary and Secondary Education of preparing the students to the conscious exercise of citizenship.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )